IMAGE studio, reklamní ateliér

Začátkem devadesátých let jsem byl přizván ke spoluvytváření nového image reorganizované celní správy České republiky. Začalo to oficiálním znakem, potom následovaly různé varianty exlusivních desek k podpisům protokolů nově uzavíraných mezinárodních dohod, realizace označení služebních vozidel vně i uvnitř, dále diplomy k odměňování zasloužilých pracovníků u příležitosti mezinárodní konference konané v ČR a další práce pro tuto organizaci.
Po přemístění generálního ředitelství jsem realizoval informační systém od hlavní budovy až po kryt Civilní obrany. Po rozdělení Celní správy na samostatné hospodářské jednotky spolupracuji prakticky se všemi krajskými i oblastními organizacemi.
V současné době zpracovávám v rámci restrukturalizace před přijetím do Evropské unie nový design pro označování všech typů používaných služebních vozidel ...

Klikni !!!
Copyright: ©2003 Dalibor Feuereisl
Copyright: ©2003 Dalibor Feuereisl

Schvalovací prototyp

Jako ukázkový prototyp designu pro schvalovací řízení byl použit starší typ vozu Volkswagen Passat, který byl vyřazen z evidence. Nebyl sice zrovna nejvhodnější, ale pro celkový vzhled služebního vozu vyhovující.
Pro návrh i realizaci byl použit předepsaný text CELNÍ SPRÁVA v nové typografické podobě, sledující současný trend. Nápis je začleněn do jednoduchého pruhu modré barvy, který je zakončen prostými geometrickými tvary navozující dynamiku a energii. Tato volba umožňuje flexibilní použití na různých typech vozu rozdílných linií bez toho, že by tato byla narušena.
Součástí značení je samozřejmě stávající oficiální znak, použitý na přední kapotě vozu. Přední a zadní část vozu je potom podle daného typu vybavena textem CELNÍ SPRÁVA (kdy je přední realizován v reversním gardu), vhodně doplněny linií střídajících se lichoběžníků vystředěných na osu vozu, jejichž délka a výška mohou být pro různé vozy proměnné. Součástí bočního pruhu je i stylizovaný symbol MERKUR pro nezaměnitelný vzhled s jinými vozy a jejich příslušnost, jehož použití může být co do velikosti a umístění dle potřeby variabilní (viz návrhy).
Návrh byl realizován z reflexních folií s vysokou flexibilitou o síle 120 µm. Jejich kombinačním použitím byl sledován hlavně efekt identifikace služebního vozu nejen za podmínek snížené viditelnosti, ale i při nasazení vozů v nočním provozu (viz ilustrační foto níže).

Foto bez blesku ...
Foto s bleskem ...

Copyright: (C)1996-2003 Dalibor Feuereisl

E-mail
Vývoj hodností celní správy