Poslední úprava
24.12.1999
Můj ateliér se kromě standardních prací zabývá i návrhy, konstrukcemi a designem modelů a hraček. Většina realizovaných prací spočívá v návrzích na reklamní modely a jejich obaly.
V roce 1996 se mi po třech letech jednání podařilo navázat úzkou spolupráci s anglickou firmou Lledo Plc. Vytvořil jsem mnoho projektů pro české společnosti a firmy, z nichž se některé postupně realizovaly. Tato poslední "bašta"
originálních anglických modelů ale v poslední době prošla rukama několika majitelů, až skončila nakonec s hlubokou ztrátou v konkurzu a byla na ni uvalena nucená správa. Nejen kvůli ochranné známce ji koupila další "die-castová" velmoc značky Corgi a přesunula výrobu "klasicky" do Číny. Ze strany této firmy byl sice zájem o další spolupráci (několik lidí z managementu přešlo k novému majiteli), ale díky upadajícímu zájmu o modely Lledo s nálepkou "Made in China" zájem ochladl. A tak díky vzniklé situaci už zůstalo mnoho nadějných návrhů "v šuplíku"...
Podílel jsem se více či méně na designu stávajících modelů a na tvorbě předloh pro nové typy modelů řady DAYS GONE a PROMOTIONAL z nichž dále část realizovaných prezentuji.
Copyright: ©1997 Dalibor Feuereisl (základní pohledový nákres)
Protože léta sbírám modely a hračky hasičských automobilů, nemohl jsem jinak, než připravit projekt hasičského vozu 1966 G.M.C. Fire Engine zařazený do katalogu Lledo DAYS GONE pod číslem DG 95000.
Můj návrh původně předpokládal model v barevné úpravě Chicago Fire Dept. (jednak pro doložitelnou autenticitu a potom také pro zaručenou prodejnost modelu, ověřenou a doloženou mým marketingovým průzkumem hlavně na americkém trhu).
Bohužel, výrobní ředitel firmy Lledo Plc však nakonec se svým týmem vybral nesmyslnou variantu Feuerwehr Erfurt a ještě nesmyslnější zelenou barvu "...protože prý nebyla 'údajně' výrobně možná dvoubarevná povrchová úprava kabiny..." podle jeho slov. Tak se také stalo, že po uvedení modelu na trh v roce 1998 byl díky tomu podroben tak silné kritice, že ještě téhož roku byl stažen z výrobního programu ...
Mezi rozpracované, ale bohužel již neuskutečněné, projekty patřil návrh nákladního automobilu 1928 MACK Type AC 7-ton Truck a studie jeho nástavbových variant (dva typy cisteren, valník, klanicový vůz a též hasičský automobil).
Copyright: ©1998 Dalibor Feuereisl (základní pohledový nákres)
Copyright: ©1998 Dalibor Feuereisl (základní pohledový nákres)
Copyright: ©1998 Dalibor Feuereisl (základní pohledový nákres)
Rovněž tak mezi již neuskutečněné projekty patřily studijní návrhy variant legendárního parního automobilu SENTINEL, který se v letech 1924 až 1935 vyráběl v licenci i v Československu ve Škodových závodech v Plzni s mnoha originálními nástavbami a které v Anglii velice zaujaly ...
1926 Škoda-Sentinel - popelářský vůz
1929 Škoda-Sentinel - asfaltovací vůz
1924 Škoda-Sentinel - omnibus
Před schválením do výroby skončil rovněž můj návrh výročního modelu pro americkou filmovou společnost 20th Century Fox Film, který tak zůstal pouze v prototypovém modelu ...
Copyright: ©1998 Dalibor Feuereisl
K posledním projektům z jara letošního roku, který však byl již prakticky bezpředmětný, byla studie hasičského automobilu na podvozku nového modelu Fordson 7V základní řady Lledo DAYS GONE a tím byl model DG 107000 1937 Fordson 7V Fire Tender
"zimní král"
(uteklo to rychle)
Copyright: ©1998 Dalibor Feuereisl