Označení motorových vozidel pro země Uherské koruny mělo pak uspořádání znaků na poznávacích značkách obdobné jako rakouské s tím, že identifikační písmena, respektive římské číslice pro Budapešť, byly červené a evidenční číslo černé, vše na bílé tabulce. Mezinárodní poznávací značka Uherska byla H na oválném štítku.
Layout & graphics: ©2006 Dalibor Feuereisl
Motorová vozidla, která byla potom přechodně přivezena z Uherského království do Rakouského císařství, byla tehdy označována dočasnou poznávací značkou s černým evidenčním písmenem na bílém podkladu a následujícím červeným písmenem U.
Podobně pak motorová vozidla, která byla přechodně dovezena z Bosny-Hercegoviny do Rakouského císařství, byla označována toutéž dočasnou poznávací značkou s černým evidenčním písmenem na bílém podkladu a následujícím červeným písmenem G.
Z hlediska mezinárodního práva byly Rakousko a Uhry dva samostatné státy a tudíž měl každý svou MPZ (MPZ bylo nutné používat i pro cesty mezi oběma státy). Volitelnost mezi A nebo H platila pouze pro vozidla registrovaná v Bosně a Hercegovině, protože ta byla pod společnou správou Rakouska a Uher (§40 již zmíněného nařízení č. 81 z roku 1910).
Většina poznávacích značek Rakousko-Uherska byla duplicitní (například O označovalo Čechy a zároveň i Kluž, R Slezsko i Brašov, K Přímoří (Istrii) i Košice a P zase znamenalo v Rakousku Moravu a v Uhrách Bratislavu.
Z tohoto důvodu je leckdy nemožná identifikace značek vozidel na dobových fotografiích, protože nuance odstínů na jednobarevném obrázku při určení rozdílu mezi černou nebo červenou barvou tuto možnost často prakticky vylučuje ...
A tohle je právě ten případ. Neidentifikovaný automobil na fotografii bez dalších rozlišovací znaků s dobře viditelnou značkou O-659, kde by se dalo říci, že rozlišovací písmeno je přece jenom o trochu světlejší než číslice. Příslušel tedy tento automobil do českého Frýdlantu, nebo spíše do uherského Kolozsváru ?
Optimalizováno pro Internet Explorer 6.0 a vyšší