Kvalitní logo nebo značka jsou také vaší reklamou ...
Ochranná značka nebo logo se zpravidla počítá mezi nejobtížnější a také nejdražší práce grafika a to hned z několika důvodů. Při navrhování značky je třeba počítat s tím, že zůstane jednou provždy. Nesmí být řešena stylem, podléhajícím modním trendům, který za čas vyjde z módy a bude zastaralý nebo dokonce směšný. Stačí se podívat tak trochu zpět do historie a vzpomenout si na některé staré značky s kresbami medvědů, beránků a ptáků, vypracovaných do posledního drápku, chloupku nebo peříčka.
Ty všechny dnes už patří minulosti. Jsou v současnosti prakticky nepoužitelné, pokud se ale samozřejmě nejedná o značku velmi dobře zavedenou a známou, jak doma tak i v cizině. Potom je třeba ji samozřejmě ponechat, protože je nenahraditelným firemním kapitálem. Dnes je ale bezpodmínečně nutné řešit nová loga nebo značky s ohledem na současný vizuální styl a jejich předpokládanou dlouhou životnost.
Dále musíme vždy počítat s jejich použitím. Značka, tzn. dobrá značka, se
může zmenšit až na velikost „hrachového zrna", aniž by ztratila jasnost nebo zřetelnost. Musí být proveditelná i jinými technologiemi. Musí být, výrazně zmenšena, schopna jakékoliv reprodukce i na špatný, třeba novinový papír.
To znamená: JEDNODUCHOST. Jednoduchost, zapamatovatelnost, grafické střídání černé a bílé, vhodně zvolená barevná kombinace, na kterou by měl být vázán i firemní vizuální styl. Měla by mít grafický vtip. Bude všude reprezentovat jak jejího uživatele, tak sekundárně i jejího tvůrce. Bude vizitkou firemního stylu. A to jsou požadavky, které je třeba klást na vzornou ochrannou značku nebo logo. A ještě něco - značka by měla být originální ...